مزایا و معایب منابع دوجداره چیست؟

از جمله مزایای مخازن دوجداره میتوان به تولید آب گرم با بازده 98 درصدی و افت فشار بسیار کم به دلیل دو لایه بودن منبع اشاره کرد که صرفه اقتصادی نسبت به سایر مبدل‌های گرمایشی دارد.

منابع دوجداره، قابل استفاده برای موتورخانه های سبک و خانگی هستند که بدلیل عدم نیاز به پمپ برگشت(سیرکولاتور) بصرفه تر و اقتصادی تر نسبت به سایر منابع و مبدل های حرارتی میباشد…

از جمله معایب مخازن دوجداره سرعت تولید آب گرم و دوجداره بودن آن میباشد؛ زیرا دوجداره بودن مخازن سبب میشود در هنگام رسوب، خوردگی، سوراخ شدن، ترکیدگی و… غیر قابل تعمیر باشند.

مشخصات و طریقه کارکرد مخزن دوجداره 

بطور کلی، منبع دوجداره از سه جزء اصلی تشکیل شده است ک عبارتند از:

1.کلگی‌ها یا Head که از نوع عدسی لبه دار بوده و با استفاده از شکل‌دهی سرد با دستگاه لبه زن ساخته می‌شود.

2.جداره داخلی یا منبع ذخیره آب مصرفی که به آن Shell گفته می‌شود و با استفاده از فرآیند ساخت و تولید Rolling با دستگاه نورد ساخته می‌شود.

3.جداره خارجی یا محل گردش آب دیگ برای انتقال حرارت به داخل که به آن Jacket گفته می‌شود و با استفاده از فرآیند ساخت تولید Rolling و Beading با دستگاه نک زن ساخته می‌شود.

دلایل سوراخ شدن عدسی‌ منبع دوجداره چیست ؟

یکی از علل برتری محصولات آسیا مخزن نسبت به بقیه رقبا، خم بودن زیاد شعاع عدسی و لبه بلند بودن مخازن می‌باشد که در ادامه به آن میپردازیم:

سوراخ شدن عدسی‌ ها یکی از مشکلات اصلی مخازن است و از جمله دلایل سوراخ شدن عدسی‌ها می‌توان به کافی نبودن ضخامت عدسی، کم بودن شعاع خم‌های عدسی، نوع ساخت و استاندارد نبودن قالب های دستگاه لبه زن اشاره کرد.

عدسی‌های مخازن آب گرم معمولا در انواع توریسفریکال و تروپیکال انتخاب می‌شوند که در هنگام استفاده از مخزن و بالا رفتن دما و ایجاد فشار بروی دیواره‌های داخلی، در بخش هایی از عدسی تنش حرارتی ایجاد می‌شود.

لبه های بلند عدسی باعث میشود پس از جوشکاری مخزن، در ورق ضعف و کشش ایجاد نشود و لبه های آن سوخته نشوند و از عمر آن کاسته نشود.

آیا نصب و راه اندازی توسط شرکت انجام میشود؟

در صورت نیاز؛ نصب و راه اندازی کلیه محصولات شرکت توسط پرسنل فنی انجام می شود که در صورت تمایل شما عزیزان، یک کارشناس جهت بازدید از محل و اندازه گیری دقیق و تشخیص نوع محصول برای ساخت محصولی همانند محصول قبلی بدون نیاز به تغییرات لوله کشی برای شما اعزام میگردد.

در موتورخانه گرمایشی، با استفاده از دیگ و دیگر اجزا موتورخانه می‌توانید آب داخل منبع دوجداره را گرم کنید.

این نوع منابع، معمولا به صورت افقی بر روی خرک یا چهار پایه صنعتی نصب و مورد استفاده قرار میگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *