معنویات

سیستم داخلی دیگ سونا بخار خشک به چه صورتی است؟

دیگ بخار سونا دستگاهی است که طبق داغ شدن المنت های حرارتی و سنگ هایی که روی آن قرار گرفته اند کار می کند این عمل باعث افزایش دمای مطبوع و یکنواخت اتاق سونای خشک می گردد. دیگ بخار سونا به دو نوع دیگ بخار سونا خشک ، دیگ بخار سونا بخار تقسیم می گردد. دیگ سونا خشک و سونا بخار یکی از تجهیزات استخرها محسوب می شود. به طور کلی از دیگ سونا خشک برای تامین دما بین ۸۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد استفاده می نمایند. متاسفانه در کشورمان ایران طراحی سوناهای استاندارد کار هر فردی نیست و به طور کلی مهندسین بر حسب تجربه اقدام به طراحی دیگ سونای خشک می نمایند، گروه کنترل مدار سیالات مفتخر است برای اولین بار در سطح کشور با مهندسین ماهر و زبردست دقیقا مطابق با استانداردهای جهانی اقدام به ساخت دیگ سونای خشک نماید. دیگ بخار سونا بخار در ظرفیت و انواع مختلفی تولید می گردد ولی با توجه به ظرفیت مورد نیاز سونا بخار این دیگ به صورت ایستاده و یا عمودی تولید می گردد. همین امر باعث اشکال کردن فضای کمتری در موتورخانه ها می شود. دیگ بخار سونا بخار از نوع مشعل گازی، مشعل گازوئیلی و یا دوگانه سوز می باشد.

جالب است بدانید برای اولین بار در کشور فنلاند دیگ بخار سونا معرفی شد این دستگاه به دلیل اینکه فواید بسیاری زیادی بر روی سلامت بدن انسان ها دارد در سرتاسر جهان فراگیر شد. دیگ بخار سونا را می توان برای سوناهای عمومی و خصوصی ، مجموعه های ورزشی و ویلاها، اتوشوئی  و خشکشوئی ها صنایع غذایی، صنایع چرم، تولید قارچ خوراکی استفاده نمود.

سیستم داخلی دیگ سونا بخار خشک  به چه صورتی است؟

سیستم داخلی دیگ سونا خشک به صورت سکو زده شده می باشد، سکو در کناره دیوار به صورت دو پله پنجاه سانتی متری تعبیه می شود. روی سکوها چوب کاری انجام می گیرد که به صورت نمیکت در می آید این سکوها می توانند تحمل وزن هر فردی را داشته باشند. پس از این که فضای استاندارد سونا خشک آماده شد تولید گرما به دو صورت سوخت برقی، سوخت گازی انجام می گیرد.

دیگ سونا خشک به چه صورت کار می کند؟

دیگ سونای خشک طبق انتقال حرارت با روش انتقال یا جابجایی کار می کند. در نوع سوخت برقی سونای خشک جریان برق از داخل المنت و یا مقاومت حرارتی عبور کرده و در نهایت دمای المنت افزایش می یابد. المنت های داغ گرما را به سنگ های روی خود منتقل می کنند و به تبع آن دمای اطراف سنگ و به تدریج تمام فضای سونا افزایش پیدا می نماید. تماس کامل سنگ ها با المنت های حرارتی و توزیع مناسب آن ها باعث اطمینان خاطر از راندمان عالی انتقال حرارت در دستگاه سونای خشک برقی خواهد بود.

تمامی دیگ های سونا خشک برقی نسبت به تنظیم حرارت توسط ترموستات در قیاس با دیگ سونا خشک های گازی حساسیت کمتری دارند. به دلیل  اینکه المنت ها و سنگ های دستگاه مدت زمان زیادی نیاز دارد تا گرم یا خنگ شود. جنس اصلی بدنه شاسی دیگ بخار سونا خشک از استیل، آلومینیوم و یا آهن گالوانیزه به همراه یک پوشش جهت حفاظت از غبار و رطوبت محیط می باشد. دیگ بخار سونا خشک تولیدی شرکت اذر استیل فن اوران از کیفیت بسیار بالا و راندمان حرارتی بسیار زیادی برخوردار می باشد که شما متقاضیان محترم می توانید بر طبق برنامه طراحی خود با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

مزایای استفاده از دیگ بخار سونا برای سلامتی اشخاص :

سونای خشک و بخار  باعث نابودی استرس و اضطراب
سونای خشک و بخار  باعث تسکین عضلات
سونای خشک و بخار  سموم بدن را تخلیه می نماید
سونای خشک و بخار  باعث خوابی عمیق می شود
سونای خشک و بخار  عملکرد عروق قلبی را بهتر می کند
سونای خشک و بخار  با بیماری ها مبارزه می کند
سونای خشک و بخار  کالری سوز و لاغر کننده است

مدل های معروف و پرکاربرد دیگ بخار سونا در کل دنیا

تمامی دیگ های بخار سونا دارای انواع مختلف و متفاوتی بسته به ویژگی های آن هستند که برای موقعیت های خاص طراحی شده اند، بعضی از مدل های هیتر سونای خشک در سرتاسر دنیا بسیار معروف هستند که عبارتند از :

سونای برند هارویا : یکی از بهترین برندهای تولید هیتر سونا خشک هارویا می باشد که متعلق به کشور فنلاند است این برند موفق به تولید مدل های مختلف هیتر سونا خشک با ویژگی های بسیار عالی شده که طرفداران بسیار زیادی به خود جذب نموده است.

سونای برند Helo : تمامی هیترهای تولیدی شرکت هلو بیشتر کاربرد خانگی دارد و خیلی راحت می تواند بر روی دیوار نصب شود ابعاد کوچک و جمع و جور آن طرفدارهای به خصوص خودش را دارد در کل این نوع از هیتر سونا خشک جای بسیاری زیادی اشکال نمی کند.

دیگ بخار سونا چقدر دما تولید می کند؟

دیگ بخار سونا قادر است حداقل ۴۲ درجه سانتی گراد و حداکثر ۵۶ درجه سانتی گراد دما تولید نماید. هنگام خرید دیگ بخار سونا خشک حتما از با کیفیت بودن قطعات آن اطمینان حاصل نمایید در غیر این صورت درجه بخار به حد نصاب نخواهد رسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *