در این مقاله قصد بررسی بیشتر منابع دو جداره را داریم اما قبل از این که سراغ بحث اصلی یعنی دلیل استفاه از ورث گالوانیزه در تولید منبع دو جداره برویم بهتر هست که اطلاعاتی در مورد منابع دوجداره داشته باشیم

 

منبع دوجداره چیست؟

منبع دوجداره، از جمله آبگرمکن‌های غیر مستقیم است که در موتورخانه وظیفه تامین آب گرم مصرفی ساختمان های اداری، تجاری و یا مسکونی را در جهت مصارف مختلف بر عهده دارد.

این منبع که در ساختمان های دارای موتوخانه مرکزی دیده می‌شود، از دو استوانه تو در تو تشکیل شده است که آب داغ موجود در دیگ به مرور زمان در استوانه خارجی گردش پیدا میکند و باعث میشود، آب سرد موجود در جداره داخلی گرم شود و به مصرف کننده انتقال یابد.

این مدل مخزن از جمله قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین آبگرمکن‌هایی است که  کاربری آن انقدر زیاد است که حتی در صنایع فرآیندی هم از این نوع سیستم برای راکتورها استفاده می‌شود.

برای انتخاب منابع دو جداره چه فاکتور هایی را باید در نظر گرفت؟

برای انتخاب مخزن دوجداره موتورخانه، ابتدا باید ظرفیت منبع را بدست بیاورید و بعد از مشخص شدن ظرفیت، ضخامت مورد نیاز را با توجه به کارکرد یک ساختمان تعیین کنید. بنابراین برای انتخاب صحیح یک آبگرمکن غیر مستقیم از نوع دوجداره و برای برآورد حجم یک منبع به اطلاعاتی از قبیل: تعداد واحد، تعداد نفرات، تعداد شوفاژ، متراژ و نوع کاربری ساختمان نیاز است.

دلیل استفاده از ورق گالوانیزه گرم در تولید منبع دوجداره

یکی از پرکاربردترین ورق هایی که به علت داشتن مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله اکسیژن و رسوب و رطوبت، کاربرد فراوانی در صنایع مختلف پیدا کرده، ورق گالوانیزه گرم است که دارای طول عمر بالا و توجیه اقتصادی فراوان برای تولید مخازن آب می باشد.

جوشکاری منابع دوجداره

جوشکاری منابع دوجداره با استفاده از الکترود پوششی صورت می‌گیرد.

الکترود 6010 که از نوع سلولزی برای پاس نفوذی است ( برای مخازنی که داخل رفتن به آن سخت است یا برای لوله‌های گاز فشار بالا کاربرد دارد)

الکترود 6013 از نوع قلیایی و معروف ترین الکترود و پرکاربردترین است ( برای مخازن دوجداره و کویل دار و جوش لب به لب با استحکام بالا کاربرد دارد)

الکترود 7018 جوش های با دوام، با استحکام بالا که دارای نفوذ بیشتری است و در پروژه های صنعتی است کاربرد دارد.

بازرسی جوش در ابتدا به صورت چشمی صورت میگیرد تا از صحت جوشکاری در مرحله اول اطمینان حاصل شود و بعد از اتمام کار با فشار باد تست میگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *